e-Račun

Ako u svom poslu koristite veće količine papira i imate ostale troškove poput  ispisa te arhiviranja računa, vrijeme je da unaprijedite, pojednostavite i kontrolirate svoje poslovanje elektronskim slanjem i primanjem računa. Svoj proces naplate računa u svakom trenutku možete kvalitetno pratiti kao i uredno arhivirati.

Pored aktivne brigu za okoliš, ova nova usluga Vam garantira iznimnu uštedu kako vremena i novca, tako i Vaših ljudskih resursa.

 

POGODNOSTI

Primjenom FINA e-računa možete svoje poslovanje učiniti efikasnijim:

  • znatno smanjujete troškove obrade i isporuke računa
  • brža naplata
  • trenutačno dostavite račun bez gubitka računa na putu do primatelja
  • možete automatski pripremiti naloge za plaćanje kupljenih roba i usluga zbog izravne povezanosti servisa s internetskim bankarstvom PBZCOM@NET
  • kontrola plaćanja u bilo kojem trenutku
  • uvodite potpunu automatizaciju procesa fakturiranja zbog mogućnosti povezivanja računovodstvenih sustava tvrtke sa sustavom e-Račun
  • definitivno smanjujete troškove u svezi s otklanjanjem pogrešaka koje su moguće zbog ručnih aktivnosti u procesu slanja i zaprimanja računa
  • računima možete dodavati priloge poput narudžbi, ugovora, otpremnica, dopisa, reklamnih materijala i slično
  • jednostavan pristup podacima za plaćanje primateljima računa
  • možete brzo pretražiti sve izlazne i ulazne račune
  • sigurna e-Arhiva računa i priloga

Servis funkcionira na sljedeći način:

  1. pošiljatelj popunjava račun, potpisuje ga elektroničkim potpisom i šalje u sustav
  2. sustav zaprima račun, provjerava ga (elektronički potpis i prava) razvrstava i prosljeđuje primatelju
  3. istovremeno šalje obavijest pošiljatelju da je račun zaprimljen, a primatelju da je račun stigao
  4. Primatelj preuzima račun te vrši likvidaciju (prihvaća ga i plaća ili odbija)

Ako je primatelj računa korisnik banke sa kojom Fina ima ugovorni odnos, nalog za plaćanje se prosljeđuje u Banku gdje korisnika čeka spreman za plaćanje. Kada korisnik plati račun, pošiljatelju računa se automatski šalje obavijest o plaćanju računa i time je zaokružen cijeli ciklus koji završava plaćanjem. 

 

FUNKCIONALNOSTI USLUGE 

  • Provjera registriranih primatelja: e-Račun mogu razmjenjivati samo registrirani korisnici.
  • Kreiranje e-Računa.
  • Grafička personalizacija računa: u e-Račun moguće je staviti logotip tvrtke pošiljatelja.
  • Kontrola nad pravima rada na servisu: e-Račun može odobriti i potpisati jedino korisnik koji za to ima prava, odnosno koji je registriran u sustavu za obavljanje takvih radnji.
  • Potpis e-Računa: svi e-Računi potpisuju se naprednim elektroničkim potpisom odnosno elektroničkim potpisom čime je zajamčena autentičnost i vjerodostojnost pošiljatelja računa te zaštićen integritet odnosno cjelovitost podataka u računu.
  • Dodavanje priloga: uz e-Račun je moguće priložiti različite elektroničke dokumente poput popratnih dopisa, priloga, obrazaca, ugovora i ostalih dokumenata koji se prilažu računu kada se šalje u papirnatom obliku.
  • Isporuka e-Računa.
  • Zaprimanje e-Računa.
  • Prihvat ili odbijanje e-Računa.
  • Slanje obavijesti o plaćanju.
  • Pretraživanje e-Računa: poslanih i primljenih računa.
  • Automatsko kreiranje naloga za plaćanje.
  • Povezivanje s internetskim bankarstvom PBZCOM@NET: servis omogućuje povezivanje e-Računa i platnog naloga za korisnike unutar internetskog bankarstva PBZCOM@NET.
  • Dobivanje obavijesti o plaćanju: po izvršenom plaćanju, Banka automatizmom šalje povratnu obavijest u sustav e-Računa da je račun plaćen.
  • Dobivanje obavijesti o greškama.
  • Dobivanje obavijesti o sigurnoj isporuci.
  • Dobivanje e-mail obavijesti o pristiglom računu.

 

ZAKONSKA REGULATIVA

Pored temeljenja na europskim regulativama i standardima EU (Direktiva vijeća 2010/45/EU; Direktiva vijeća 2014/55/EU; CEN Workshop), usluga je izrađena sukladno hrvatskom zakonodavstvu:

  • Zakonu i Pravilniku o PDV-u;
  • Zakonu o elektroničkom potpisu;
  • Zakonu o elektroničkoj ispravi;
  • Zakonu o elektroničkoj trgovini;
  • Strategiji razvitka elektroničkog poslovanja u RH i Zakonu o računovodstvu.

 

SIGURNOST

Sigurnost korištenja usluge je zajamčena budući da se usluga temelji na PKI tehnologiji, sukladno x.509v3 standardu, što jamči visoku razinu sigurnosti i autentifikacije korisnika servisa, elektroničko potpisivanje računa te ovjeru vremenskim žigom.

 

KAKO POSTATI KORISNIK USLUGE

Korisnikom usluge postajete ispunjavanjem pristupnice u najbližem PBZ Sinergo desku. Pristupnicu možete preuzeti ovdje.

Dodatne informacije potražite:

  • na našoj karti gdje možete pronaći vama najbliži PBZ Sinergo desk, a detaljne kontakte pogledajte ovdje
  • na našem besplatnom info telefonu: 0800 PBZ COM (0800 729 266)
  • obratite nam se na e-mail adresu: com@pbz.hr
  • kontaktirajte svog menadžera za odnose s klijentima.