Vijesti

Napomena: OVA OBAVIJEST ODNOSI SE SAMO NA KLIJENTE BANKE KOJI VEĆ IMAJU UGOVORENE ODREDBE „DIREKTNO TEREĆENJE“  RAČUNA ZA NAMIRENJA OBVEZA BANKE  U UGOVORIMA O KREDITIMA, OKVIRIMA, GARANCIJAMA I DRUGIM PROIZVODIMA KOJI VEĆ KORISTE U BANCI

Klijentima Privredne banke Zagreb d.d. poznato je da su svi transakcijski računi nepotrošača multivalutni. To znači da na jednom računu klijent može imati i raspolagati s više valuta.

Banka je ovlaštena naplaćivati dospjele obveze iz svih valuta na transakcijskom računu sukladno odredbi o direktnom terećenju i Općim uvjetima poslovanja Privredne banke Zagreb d.d. po transakcijskim računima i obavljanju platnih i ostalih usluga za nepotrošače.

Molimo Vas da u dane dospijeća svojih obveza prema Banci osigurate dovoljno sredstava na transakcijskom računu za direktno terećenje u valuti Vaše obveze. Želimo skrenuti pozornost da ako u dane dospijeća bilo koje obveze ne bude dovoljno sredstava u valuti tražbine obveze, a sredstva postoje u drugoj valuti, Banka je ovlaštena naplatiti se i iz drugih valuta.

Redoslijed naplate kreće od sljedeće valute s najvišim iznosom na Vašem računu pa prema manjim iznosima drugih valuta. Kada se Vaša obveza u kunama trebala prvenstveno naplatiti s kunske komponente i nije bilo dovoljno sredstava, daljnja naplata s devizne komponente - otkup deviza s računa, provest će se po kupovnom tečaju Banke za sve tražbine osim za tražbine po naknadama za koje će se primjenjivati srednji tečaj Banke sukladno Odluci Banke o naknadama u poslovanju s domaćim i stranim poslovnim subjektima,  fizičkim osobama i financijskim institucijama.

Kunska i devizna sredstva na vašem transakcijskom računu bit će umanjivana do potpune naplate svih dospjelih, a nenaplaćenih tražbina Banke. Ako na dan dospijeća bilo koje Vaše obveze prema Banci na Vašem transakcijskom računu nema dovoljno sredstava za podmirenje iste, Banka je ovlaštena ugovornom odredbom direktno teretiti Vaš transakcijski račun po svim valutama svaki sljedeći dan i/ili pokrenuti bilo koji instrument osiguranja predviđen radi naplate tražbine Banke do potpunog podmirenja Vaših dospjelih obveza. Banka ima pravo i djelomično naplaćivati tražbine.

Privredna banka Zagreb započela je s održavanjem informativno-edukativnih radionica pod radnim nazivom "Cash flow". 

Cilj nam je poduzetnicima tijekom radionice pružiti praktična znanja i savjete o upravljanju radnim kapitalom, uz popratni alat za planiranje i upravljanje novcem koji im Privredna banka Zagreb poklanja na USB sticku. Pomoću alata klijenti sami mogu simulirati posljedice raznih poslovnih odluka i strategija na njihov radni kapital te upravljati svojom tvrtkom na održiv način.

Stručna predavanja održava dr. sc. Krešimir Delač iz tvrtke Simulus grupa d.o.o., financijski stručnjak s bogatim iskustvom u savjetničkim i tehnološkim projektima.

Radionica je namijenjena malim poduzetnicima, a ujedno je i prilika za razmjenu iskustava, umrežavanje i jačanje međusobne suradnje poduzetnika u regiji.

U nastavku je popis termina i mjesta održavanja Business clubova na temu Cash flow:

Zagreb: 13.11. u 10h, Kongresni centar Forum, Radnička cesta 50, Zagreb

Čakovec: 16.11. u 10h, Hotel Castellum, Vladimira Nadzora 16, Čakovec

Kutina: 27.11. u 10h, Hotel Kutina, Dubrovačka 4, Kutina

Vaše sudjelovanje u predavanjima je aktivno te našem predavaču, u ugodnoj atmosferi i druženju uz doručak, možete postaviti pitanja na koje će Vam biti rado odgovoreno. Osim toga, ovo je odlična prilika za proširenje Vaše mreže poslovnih kontakata, gdje ćete susresti ostale poduzetnike i s njima podijeliti svoja poslovna znanja i iskustva.

Ako ste naš klijent i zainteresirani ste za jedno od navedenih predavanja, molimo Vas da se predbilježite kod svog menadžera za odnose s klijentima. 

 

 

PBZ Business club – Novosti porezne reforme i porezna optimizacija

Privredna banka Zagreb osluškuje potrebe svojih klijenata tako da smo i ove godine, a kao prvu ovogodišnju temu Business cluba, izabrali smo obraditi temu porezne reforme koja je trenutačno najzanimljivija našim klijentima poduzetnicima, posebice na području knjigovodstva i računovodstva.

 Naši predavači će za vas predstaviti situacije koje mogu predstavljati porezne optimizacije ili se odnose na porezna pravila (ili kombinaciji poreznih pravila) koja nisu previše poznata ili se često zanemaruju.

 Na prvom ovogodišnjem PBZ Business clubu će naši predavači pružiti konkretan uvid o:

  • makroekonomskim trendovima;
  • novostima porezne reforme;
  • primjere porezne optimizacije i novih poreznih pravila (kod isplata naknade članova uprave; isplate bonusa zaposlenika; kod kupovine vozila; prodaje građevina i slično).

U nastavku je popis termina i mjesta održavanja Business clubova na temu porezne optimizacije: 

Osijek: 21.3. u 10 h, vikarijat Đakovačko – osječke nadbiskupije, Strossmayerova 58, Osijek

Varaždin: 23.3. u 10h, hotel Turist, aleja kralja Zvonimira 1, Varaždin

Zagreb: 28.3. u 10h, hotel Double Tree by Hilton, ulica grada Vukovara 269a, Zagreb

Rijeka: 30.3. u 10h, hotel Bonavia, Dolac 4, Rijeka

Split: 4.4. u 10h,  hotel Atrium, Domovinskog rata 49a, Split

Vaše sudjelovanje u predavanjima je aktivno te našim predavačima, u ugodnoj atmosferi i druženju uz doručak, možete postaviti pitanja na koje će Vam biti rado odgovoreno. Osim toga, ovo je odlična prilika za proširenje Vaše mreže poslovnih kontakata, gdje ćete susresti ostale poduzetnike i s njima podijeliti svoja poslovna znanja i iskustva.

Ako ste naš klijent i zainteresirani ste za jedno od navedenih predavanja, molimo Vas da se predbilježite kod svog menadžera za odnose s klijentima.

 Dobrodošli!

 

 

Business Lens – inovativna online platforma za poduzetnice

Tijekom seminara u listopadu koji su održani u suradnji sa EBRD-om u sklopu PBZ Business Club-a i Programa za poduzetnice u Hrvatskoj, predstavljena je online platforma pod nazivom Business Lens. Kako je Business Lens izazvao veliki interes poduzetnica, u nastavku ga želimo ukratko predstaviti.

Riječ je o dijagnostičkom alatu koji pruža mogućnost analize poslovanja kao i mogućnosti za daljnji razvoj i financiranje poslovanja putem PBZ kredita za poduzetnice. Poduzetnice iz Hrvatske imaju priliku primijeniti ovaj jedinstveni alat kojem se može odmah pristupiti na internetskoj stranici:http://www.ebrdwomeninbusiness.com/ te popunjavanjem upitnika, za manje od 20 minuta, imaju pregled ključnih područja svog poslovanja:

  • financijskog upravljanja i učinka
  • poznavanja tržišta
  • marketinga i prodaje
  • ljudskih resursa
  • strategije i organizacije poslovanja
  • upravljanja rizikom i poslovanjem

Nakon popunjavanja upitnika, Business lens kreira izvještaj prikazujući rezultate, kao i objašnjenje daljnjeg razvoja te potrebnog financiranja poslovanja, no i mnogo više od toga. Bez obzira znači li to da će poduzetnice dobiti personalizirani savjet, pristup financijama ili jačanju liderskih sposobnosti, ovaj izvještaj pruža veliku pomoć ubrzavanju rasta poslovanja poduzetnica

PBZ Business Club Osijek

Fotografija s druženja s poduzetnicama na PBZ Business Clubu u Osijeku, održanog 14. listopada 2016.

 

Kako se pripremiti za prijenos poslovanja (business transfer)?

dr. sc. Mirela Alpeza, CEPOR

Poduzetnici koji su ozbiljno prionuli rješavanju pitanja budućnosti poduzeća nakon njihova povlačenja u mirovinu slažu se u jednom: riječ je o složenijem pitanju nego što su očekivali. Čak i u obiteljskim poduzećima u kojima se prepoznaju nasljednik ili nasljednica, već su godinama u poduzeću i odgovorno se i predano brinu o važnom segmentu poslovanja, u razgovoru s (potencijalnim) nasljednicima mogu se prepoznati oni koji nestrpljivo čekaju preuzeti odgovornost za upravljanje poduzećem, ali i oni koji bi voljeli da situacija takva kakva jest potraje „vječno“ i da odgovornost za upravljanje poduzećem tako skoro ne padne „na njihova leđa“. I njih treba razumjeti – poduzeće je krojeno po mjeri (osobnosti, stilu života, vrijednostima) neke druge osobe i pitaju se jesu li spremni preuzeti vodeću ulogu u obiteljskom poduzeću. To ne znači da nisu sposobni biti poduzetnici, ali možda u nekom poslovnom okruženju koje bi sami kreirali onako kako oni smatraju da bi poduzeće trebalo izgledati. Ali, ima li to smisla kada već postoji uhodano obiteljsko poduzeće koje je namijenjeno da ga preuzmu i nastave voditi? Ako to ne naprave oni, što će biti s poduzećem, imaju li uopće izbora? Kako se nositi s roditeljskim očekivanjima?

Pitanje koje se dalje postavlja - što će biti s poduzećima koja nisu obiteljska? Poduzetnici imaju djecu, ali ona su krenula nekim svojim putem, dobro se školovala i izgradila uspješne karijere izvan obiteljskog poduzeća. Vlasnici poduzeća dolaze u godine kada intenzivno razmišljaju o povlačenju iz operativnog upravljanja poduzećem, žele se osloboditi pritiska i posvetiti osobnim interesima za koje dugo nije bilo vremena. Osim godina starosti, dodatni poticaj za umirovljenje predstavlja i neizvjesna i – poduzetnici kažu – nikad teža situacija u gospodarstvu kada iskustvo i „stari recepti“ za uspješno poslovanje više ne daju očekivane rezultate. Postavlja se pitanje – što s poduzećem? Prodati, ali komu? Kako doći do kupaca, a pritom ne narušiti ugled poduzeća i ne izgubiti ključne zaposlenike zbog neizvjesne budućnosti poduzeća? Jedna od opcija je i angažirati vanjskog menadžera. Ovdje je ponovno mnogo nepoznanica – kako pronaći osobu od povjerenja, kako ju motivirati? Kako prepustiti poduzeće i riješiti se svakodnevnih briga, a opet biti siguran da netko neće u kratkom roku upropastiti dugogodišnji trud i stečeni kapital?

Ovakva i slična razmišljanja (a svako je poduzeće priča za sebe) u vremenu koje dolazi bit će sve aktualnija za poduzetnike starosti 55 i više godina (tzv. „generacije 55+“)koji su vlasnici (a u 88 % slučajeva u Hrvatskoj i direktori) poduzeća osnivanih 1990-ih godina i koji će se uskoro početi suočavati s pitanjem budućnosti poduzeća nakon njihova povlačenja iz poslovanja.

Proces prijenosa poslovanja može se podijeliti u nekoliko faza:

  1. donošenje odluke o pokretanju procesa pripreme za prijenos poslovanja
  2. prikupljanje informacija i razmatranje mogućih modela prijenosa poslovanja za poduzeće
  3. odabir modela prijenosa poslovanja
  4. primjena odabranog modela prijenosa poslovanja.

Za početak, najvažnije je ne podcjenjivati složenost ni vremensko trajanje rješavanja pitanja prijenosa poslovanja. Granica od 55 godina starosti nije slučajno odabrana. Nakon donošenja odluke o izradi plana za prijenos poslovanja, potrebno je početi komunicirati na tu temu s ključnim osobama koje su dio budućnosti poduzeća i onima na koje će se odluka o načinu funkcioniranja poduzeća u budućnosti reflektirati. Tek tada počinju izazovi jer komunikacija znači osluškivanje vizija, razmišljanja i želja ljudi koje često „uzimamo zdravo za gotovo“. Poduzetnici koji se slažu da je prijenos poslovanja složenije pitanje nego što su se nadali – sasvim su sigurno u ovoj fazi. Primjena odabranog modela prijenosa poslovanja vremenski je najzahtjevnija faza. Priprema osobe za preuzimanje upravljačke funkcije u poduzeću traje godinama, a najveći je izazov pritom stjecanje ugleda i povjerenja među ključnim ljudima koji čine poslovanje (zaposlenicima, kupcima, dobavljačima).

Pročitajte brošuru: Business Transfer Barometar.

Za više informacija posjetite stranicu Centra za obiteljska poduzeća i prijenos poslovanja: http://www.cepor.hr/cepra/.

 

PBZ Intervju s Andrejom Turčin: PBZ-ova inicijativa poticanja razvoja poduzetništva žena  

Svjesni smo nejednakosti između žena i muškaraca u poduzetništvu, no koliko zapravo znamo?

Poduzetništvo žena je tema o kojoj se sve više govori u svim zemljama od razvijenih do nerazvijenih, prije svega zbog socijalne dimenzije žena u društvu i njihovog nepovoljnijeg položaja u odnosu na muškarce.

Žene danas obavljaju dvije trećine posla no privređuju svega jednu desetinu svjetskog dohotka, te posjeduju manje od jedan posto svjetskih dobara.

Kada govorimo o poduzetništvu slika je ista. Iako žene čine nešto više od polovice ukupnog stanovništva Europe, njih je tek jedna trećina zastupljena u europskom poduzetništvu. I u hrvatskom poduzetništvu žena ima manje nego muškaraca. No, važno je istaknuti da se u Hrvatskoj posljednjih godina bilježi trend rasta, pa je tako 2008. bilo 18% poduzetnica, a 2013. bilo ih je 25%. Kako bi se ovaj pozitivan trend nastavio nastojanja i angažman svih dionika mora biti konstantan, jer čim isti prestane ili uspori vraćamo se nekoliko koraka unazad.

Zašto isticati poduzetništvo žena, odnosno posebno govoriti o njemu ili je dovoljno govoriti samo o poduzetništvu kao takvom?

Odgovor je uvijek isti: da, o poduzetništvu žena treba govoriti, njime se treba sustavno baviti jer je ono osjetljivije i treba mu više podrške da bi se razvijalo.

Naime, žene u poduzetništvu opterećene su različitim preprekama, kako onima koje muče i njihove muške kolege, nelikvidnosttežak pristup financijamasložen regulatorni okvir, siva ekonomija i dr., tako i onima specifičnim proizašlim iz socijalnog i društvenog okruženja, tradicionalnog shvaćanja uloge žena u društvu i obitelji, nedovoljne podrške društva u organizaciji obiteljskog života, otežanog pristupa znanjima i vještinama i sl., te im je u tom dijelu potrebna pomoć kako bi njihove ideje i poslovni pothvati ugledali svjetlo dana i zaživjeli.

Vidi li se napredak na tom području?

Posljednjih se godina u društvu sve više razgovara o poduzetništvu žena, državne institucije i organizacije definiraju strategije i pokreću programe kojima je cilj olakšati poduzetnicama pristup izvorima financiranja, osigurati im tehničku pomoć, savjetovanje i umrežavanje, razviti svijest o tome da je poduzetničke centre potrebno prilagoditi poduzetnicama, otvaranjem vrtića i sl.

I u poslovnim bankama već se neko vrijeme govori o važnosti poticanja poduzetništva žena i mnoge od njih uključile su se u programe kojima se potiče i promovira  poduzetništvo žena. PBZ je jedna od njih. No, PBZ, konkretnom suradnjom Financijskih institucija i SME grupe, je odlučila napraviti i korak dalje. U suradnji s dugogodišnjim poslovnim partnerom, Europskom bankom za obnovu i razvoj, odlučila je kreirati sveobuhvatni pristup poduzetnicama, prilagoditi svoje proizvode i usluge te načine komuniciranja ženama - poduzetnicama.

U čemu se ogleda taj pristup?

Inicijativa poticanja poduzetništva žena u PBZ ima tri aspekta:

Prvi, svakako najvažniji, aspekt ove inicijative je olakšati pristup izvorima financiranja tvrtkama koje su u većinskom vlasništvu žena odnosno kojima upravljaju žene.  Kreirana su dva nova kredita za poduzetnice namijenjena financiranju investicija te obrtnog kapitala, a čija je glavna karakteristika mogućnost ugovaranja moratorija na otplatu kredita nakon što poduzetnica postane majka. U slučaju kredita za obrtna sredstva, poduzetnica moratorij može ugovoriti jednom, a u slučaju investicijskog kredita dva puta.

Tablica 1. Osnovni uvjeti kredita za poduzetnice

Proizvod

Kredit za obrtna sredstva

Investicijski kredit

Prihvatljivi korisnici

Tvrtke u većinskom vlasništvu žena (više od 51%) te tvrtke kojima upravljaju žene

Tvrtke u većinskom vlasništvu žena (više od 51%) te tvrtke kojima upravljaju žene

Iznos kredita

Od EUR 4.000; do najviše EUR 25.000

Od EUR 4.000 do najviše  EUR 100.000

Ročnost

Od 1 do 2 godine tj.

3 godine u slučaju korištenje moratorija

Od 2 do 5 godina odnosno najviše 7 u slučaju korištenja moratorija

Moratorij na otplatu kredita

najviše 12 mjeseci

2 x po najviše 12 mjeseci

Drugi aspekt ove inicijative su tzv. ne-financijske razvojne usluge u koje spadaju edukacije, umrežavanje, mentorstva, tehnička pomoć, zastupljenost žena dobavljača u procesu nabave i sl. Naime, istraživanja ukazuju da poduzetnice, iako im je mogućnost dobivanja kredita važna, pri valorizaciji i odabiru poslovne banke veliku važnost pridaju i ne-financijskim razvojnim uslugama. Ove će usluge Banka osiguravati poduzetnicama zajedno s Europskom bankom za obnovu i razvoj koja nam je partner u provedbi ove, u Hrvatskoj jedinstvene, inicijative.

Treći aspekt inicijative poticanja poduzetništva žena je svojevrsna transformacija Banke u poduzetnicama pouzdanog partnera, partnera koji prepoznaje njihove potrebe i ciljeve i spreman ih je podržati.

Naime, činjenica je da se muškarci i žene razlikuju. Način na koji razmišljamo i ono što činimo je toliko različit, da se često međusobno ne razumijemo. Na osobnim razinama te različitosti smo iskusili, spoznali i prilagodili im se, najbolje što smo znali i mogli. Sada je potrebno da se tim različitostima prilagodimo i na poslovnoj razini, jer sasvim je jasno da će i poduzetnik (muškarac) i poduzetnica (žena) drugačije sagledavati, a onda i rješavati probleme s kojima se u obavljanju svoje poduzetničke djelatnosti suočavaju. Drugačije će postavljati pitanja i drugačije čuti odgovore, koristiti drugačije verbalne znakove, te posljedično imati drugačija očekivanja od svojih sugovornika i partnera. Upravo u tom dijelu PBZ želi napraviti iskorak. Želimo razumjeti poduzetnice kako bi iznašli poslovna rješenja po njihovoj mjeri, te kako bi svojim proizvodima i uslugama adekvatno podržati njihovo poslovanje.

Nije to pitanje socijalne i društvene osjetljivosti kako će se mnogima u prvi mah učiniti to je poslovno pitanje - 'business case'. Podaci ukazuju da broj žena u hrvatskom poduzetništvu raste, da poduzetnice nisu zadovoljne kvalitetom i obujmom usluga koje im poslovne banke nude. Postoji rastuća potražnja za specifičnim proizvodima i uslugama, a što je izazov i značajan poslovni potencijal. Banka koja strukturira i poduzetnicama ponudi ono što očekuju, na način koji očekuju, bit će u komparativnoj prednosti u odnosu na druge banke.

Budući da su mali i srednji poduzetnici u fokusu PBZ-a, prilagođavanje Banke tom rastućem dijelu SME segmenta sljedeći je logičan korak, tim više što iskustva drugih zemalja i banaka pokazuju da ova tri aspekta potpore poduzetnicama imaju sinergijski učinak i rezultiraju rastom broja SME klijenata i rastom zadovoljstva SME klijenata – i poduzetnica i poduzetnika.

Novi kredit PBZ-a specifičan je još po nečemu?

Da, PBZ je kreirala proizvod za žene poduzetnice čija je glavna karakteristika mogućnost ugovaranja moratorija na otplatu kredita kada postane majka. No, PBZ napravila je dodatan iskorak, prva je banka u zemlji i u ISP grupaciji koja je prepoznala i poduzetnice koje svoje majčinstvo ostvaruju posvojenjem.

S obzirom da se godišnje u Republici Hrvatskoj posvoji tek 100-njak djece broj majki poduzetnica koje će ovu pogodnost moći iskoristiti nije velik, no činjenica da su posvojiteljice izjednačene s biološkim majkama značajan je korak u senzibiliziranju javnosti za obitelji nastale posvojenjem. Premda se sam čin posvojenja smatra pozitivnim pa ga društvo i okolina pozdravljaju, u stvarnom životu nije baš tako jer ovu kategoriju majki tvrtke uglavnom zaboravljaju kod definiranja pogodnosti koje se majkama (biološkim) nude.

Stoga ovaj iskorak 'moje Banke' mene kao osobu koja je majčinstvo ostvarila posvojenjem, te članice udruge ADOPTA čini ponosnom i sretnom. Zapravo čini me sretnom cjelokupno pozitivno okruženje, reakcije i podrška rukovoditelja, kolega i suradnika kada se moje majčinstvo dogodilo, a moja dugogodišnja nastojanja izašla na vidjelo. Na tome im svima hvala!

Adopta je...?

ADOPTA je udruga za potporu posvojenju koja aktivno radi na promjenama postupka posvojenja, na razvoju podrške kako posvojiteljima tako i potencijalnim posvojiteljima  U suradnji sa stručnjacima, institucijama i osobama iz prakse koji su na bilo koji način vezani uz procese posvojenja, djelujemo na stvaranju pozitivnog, ugodnog i podupirućeg okružja za obitelji nastale posvojenjem. 

 


 

Aktualnosti kreditnog financiranja za poduzetnike

Privredna banka Zagreb d.d. (PBZ) ima nekoliko zanimljivih opcija za mogućnosti ishođenja povoljnih financijskih sredstava za financiranje investicija. Trenutačno najaktualniji poduzetnički krediti koji su proistekli iz nekoliko suradnji:  

U suradnji s Europskom investicijskom Bankom (EIB) svojim klijentima poduzetnicima nude se povoljniji uvjeti kreditiranja u dijelu naknada po kreditu i kamatnih stopa, a ovisno o kreditnom rejtingu klijenta, ročnosti kredita, ponuđenom osiguranju i procjeni investicije. EIB-ova sredstva prvenstveno su namijenjena povećanju konkurentnosti Hrvatske. Kredit je strukturiran tako da podrži uglavnom mala i srednja poduzeća koja su okosnica hrvatskog gospodarstva u smislu zapošljavanja i gospodarskog rasta.

PBZ također ima dugogodišnju uspješnu suradnju s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR) po programima kreditiranja. Od brojnih kreditnih linija s HBOR-om navodimo samo nove kreditne linije za SME klijente. Linije su namijenjene za: Kreditiranje investicija – krediti uz 4% fiksnu kamatnu stopu u HRK, te za kreditiranje trajnih obrtnih sredstava – krediti uz 4,5% fiksnu kamatnu stopu u HRK.

Privredna banka Zagreb d.d. i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) kreirale su posebnu kreditnu liniju za financiranje hrvatskih izvoznika. Neovisno o njihovoj veličini, ova linija je namijenjena svim tvrtkama koje se bave izvoznim poslovima. Primjeri dosadašnjih korištenja su mnogi, spomenut ćemo najčešće skupine koje spadaju u ovu kategoriju: vinari; agro proizvođači za pripremu sjetve i financiranje zaliha; izvoznici iz drvne industrije; farmaceutske i tekstilne tvrtke za za pripremu izvoza ili za nabavu potrebne sirovine za proizvodnju; hrvatska brodogradilišta koja koriste za obrtna sredstva potrebna za proizvodnju ili isporuku brodova itd.

Također u suradnji s EBRD-om, PBZ je uveo novu, specijaliziranu liniju kredita za poduzetnice. Krediti za financiranje obrtnih sredstava ili investicija namjenjeni su tvrtkama u većinskom vlasništvu žena ili ako su žene ovlaštene osobe za zastupanje u trenutku sklapanja ugovora o kreditu. Podržavanje i afirmacija poduzetništva žena najviše je uočljiva u mogućnosti korištenja obustave kredita u slučaju korištenja porodiljnog dopusta, čuvanja trudnoće, trudnoće ili posvojenja djeteta

Uvjete financiranja primjerene potrebama i mogućnostima poduzetnika, mogu se definirati na zajedničkom sastanku s PBZ djelatnicima, u vrijeme i na mjestu koje odgovaraju klijentima. Na taj način se zajednički, s djelatnicima Banke provodi procjena investicije, kao i sama potreba za obrtnim sredstvima, iznose i rokove otplate koji neće preopteretiti vaše poslovanje s ciljem urednog povrata bez "potresa" za poduzeće. Stoga, ukoliko ste poduzetnik ili obrtnik i imate potreba za financiranje investicija u poslovne objekte i opreme, te imate posjetite najbliži PBZ Sinergo desk u poslovnicama PBZ d.d. kako biste od strane njihovih djelatnika promptno dobili podršku i detaljnije informacije prilagođene upravo Vašim planovima i potrebama.