Vi ste ovdje

Plodine d.d. izdale korporativne obveznice

Zagreb, 4. ožujka 2008. Plodine d.d. izdale korporativne obveznice u iznosu 100 milijuna kuna i dospijeća 2013. Hrvatski lanac supermarketa Plodine d.d. Rijeka izdali su danas, javnom ponudom, korporativne obveznice ukupnog nominalnog iznosa 100 milijuna kuna i dospijeća 2013. godine.

Prinos na obveznice iznosi 9,080%. Kamatna stopa na obveznice je fiksna, iznosi 9,000%, a isplaćuje se polugodišnje. Obveznice su izdane po cijeni od 99,684%, te su uvrštene u Usluge depozitorija i Usluge prijeboja i namire Središnje depozitarne agencije. U Plodinama su vrlo zadovoljni odazivom i strukturom investitora u njihove obveznice. Tako su obvezni i dobrovoljni mirovinski fondovi upisali 32,9% izdanja, banke 26,3%, investicijski fondovi 20,0%, osiguravajuća društva 20,0%, a fizičke osobe 0,4%.

Ovakav odaziv i struktura investitora pokazuju da je tržište kapitala percipiralo Plodine kao kvalitetnu i perspektivnu tvrtku čvrsto fokusiranu na daljnje širenje maloprodajnog lanca te su spremni podržati viziju i planove daljnjeg razvoja i ekspanzije. "Društvo je investitorima na tržištu već otprije poznato kroz izdanja komercijalnih zapisa u tri tranše ukupnog nominalnog iznosa od 110 milijuna kuna u 2007. te smo se potaknuti uspjehom istih, odlučili na daljnji iskorak na tržište kapitala putem izdavanja dugoročnih financijskih instrumenata – obveznica", izjavio je Mile Ćurković, predsjednik Uprave Plodina d.d. Sredstva prikupljena izdanjem obveznica, Plodine d.d. koriste za djelomičan otkup 2. tranše komercijalnih zapisa u nominalnom iznosu od HRK 20 milijuna te refinanciranje kratkoročnih kreditnih obveza kao i prijevremeno plaćanje dobavljačima kako bi se ugovorili što povoljniji uvjeti nabave. Agent izdanja, te Agent uvrštenja obveznica u prvu kotaciju (Službeno tržište) Zagrebačke burze je PRIVREDNA BANKA ZAGREB – DIONIČKO DRUŠTVO.

Uvrštenje obveznica Plodina u prvu kotaciju (Službeno tržište) Zagrebačke burze očekuje se krajem ožujka ove godine. Plodine su 2005. godine krenule u snažnu ekspanziju lanca supermarketa koji je danas prisutan u gotovo svim županijama Republike Hrvatske. Nedavnom akvizicijom trgovačkog centra Jolly Ražine u Šibeniku, Plodine u svom sastavu imaju četrdeset supermarketa. Za ožujak najavljeno je otvaranje i novog supermarketa u Varaždinu. Cilj Plodina je zauzimanje drugog mjesta odnosno tržišni udio od 15% te otvaranje 26 novih supermarketa u idućih pet godina.

Priliku za daljnju ekspanziju društva, Plodine vide i u činjenici da u Hrvatskoj unatoč investicijskoj ekspanziji domaćih i stranih trgovačkih lanaca posljednjih godina, još uvijek ima dovoljno mjesta za daljnje širenje i izgradnju prodajnih kapaciteta. Tako, Austrija ima oko 250 kvadrata prodajne površine na 1.000 stanovnika, Češka oko 200, Slovenija i Slovačka oko 100, dok Hrvatska ima tek nešto manje od 50 kvadrata. Kao glavne strateške prednosti u Plodinama ističu vrlo bogat asortiman proizvoda uz povoljne cijene, veliki broj akcijskih proizvoda, visoku kvalitetu svježe hrane, daljnji razvoj robnih marki, izvrsnost usluge, tehnološki razvoj, unapređivanje prodajnih kapaciteta, potragu za novim tržištima, brzu prilagodbu kupcima i konkurenciji te kontinuirano ulaganje u razvoj ljudskih potencijala. Prema revidiranim financijskim izvještajima za 2007., Plodine su ostvarile rast prihoda od osnovne djelatnosti od 31% (HRK 1.610 mil.), EBITDA 23% (HRK 155 mil.), EBIT 72% (HRK 81 mil.) i neto dobiti 43% (HRK 17,8 mil.), a u 2008. godini očekuju se i snažni financijski efekti od otvaranja 12 novih supermarketa iz 2007. godine. Tako su ostvareni prihodi u siječnju 2008. za 60% viši u usporedbi sa siječnjem 2007.