Jačanje vrijednosnog lanca
Poslovni plan Intese Sanpaolo klijentima, malim i srednjim poduzetnicima nudi više od kredita
29/07/2022
Poslovni plan Intese Sanpaolo za razdoblje od 2022. do 2025. godine dovest će banku na vodeći položaj u području upravljanja bogatstvom, zaštite i savjetovanja. Također će učvrstiti snažnu ulogu banke u stvaranju vrijednosti za svoje klijente zahvaljujući posebnim financijskim rješenjima u opskrbnom lancu.
Budući da Intesa Sanpaolo kao grupa djeluje na svjetskoj razini i prisutna je u Sjevernoj i Južnoj Americi, istočnoj i zapadnoj Europi te Aziji, svojim klijentima može pružiti podršku bez obzira na to gdje se nalazili.
No, to nije sve, kaže Giuseppe Ferraro, voditelj Odjela za poslovanje s velikim te malim i srednjim poduzećima, sektor ISBD, Grupa Intesa Sanpaolo: „Ono po čemu se razlikujemo od drugih lokalnih banaka naša je široka ponuda usluga.“
„Kad govorimo o, primjerice, investicijskom bankarstvu, raspolažemo izvrsnim poznavanjem sektora, kako radi i koji su izazovi, što nam omogućuje da klijentima pružimo uslugu prilagođenu upravo njima.“
Kao primjer Ferraro navodi probleme koje uzrokuje trenutačna cijena sirovina i „zahvaljujući sinergijama sa sektorom IMI za korporacijsko i investicijsko bankarstvo banke, možemo ponuditi širok izbor usluga kako bismo se zaštitili od rizika“.
Intesa Sanpaolo posebno je dobra u ponudi vrijednosti lokalnim markama. „Italija je drugi najveći proizvođač u EU-u i jedan od najvećih kupaca robe“, izjavio je Ferraro.
„Trgovina između talijanskih tvrtki i poduzeća koja pokrivaju naše međunarodne podružnice značajna je. Neprestano tražimo načine kako unaprijediti usluge koje nudimo svojim klijentima, i u Italiji i na međunarodnoj razini.“
U tu su svrhu već pokrenuti različiti projekti, uključujući rad s divizijom Banca dei Territori na pružanju podrške opskrbnom lancu talijanskih tvrtki s dobavljačima u zemljama istočne Europe i Egiptu.
Lanac vrijednosti iznimno je bitan banci. „Nije dovoljno nuditi samo usluge kredita“, izjavio je Ferraro. „Važno je osigurati da tvrtka ima ekosustav koji funkcionira.“
Intesa Sanpaolo također pomaže klijentima u Italiji ulagati i sklapati poslove na drugim tržištima na koja banka širi svoje poslovanje. „Želimo pojednostaviti trgovinu između različitih zemljopisnih područja“, rekao je Ferraro, „i ponuditi posebne usluge prilagođene svakom vrijednosnom lancu“.
Zanimanje za energiju je veliko, pogotovo za zeleno gospodarstvo. „U posljednje vrijeme, s obzirom na događanja u Ukrajini i probleme povezane s opskrbom nafte i plina, zelena je energija dobila na važnosti.
„Naš tim, u suradnji sa sektorom IMI za korporacijsko i investicijsko bankarstvo, radi na pružanju strukturiranih financijskih rješenja našim klijentima na projektima koji uključuju obnovljivu energiju, u čemu je grupa izrazito stručna.
Zelena tranzicija na kružno gospodarstvo ključan je cilj Intese Sanpaolo. „Želimo biti vodeća banka u ESG-u [okolišna, društvena i upravljačka pitanja],“ kaže Ferraro, „a to se i vidi u našem poslovnom planu.“
Sektor ISBD, u sinergiji s ESG timovima Grupe, vrlo je aktivan. „Prošle smo godine pokrenuli 33 prilike,“ kaže Ferraro, „a već u prvom tromjesečju ove godine sklopili smo 25 poslova, od kojih je 20 već odobreno.“
Njih 15 je u proizvodnom sektoru (14 je povezano s kružnim gospodarstvom). Ferraro također očekuje više prilika u poljoprivrednom sektoru i sektoru hrane i pića.
Uz to, Intesa Sanpaolo zajedno s velikim tvrtkama te malim i srednjim poduzetnicima radi na pristupu prilikama za oporavak, prati ih na razini lokalnih vlasti i zajedno s lokalnim bankama podružnicama prati razvoj projekata obuhvaćenih europskim planom za oporavak i otpornost.
Banka se nalazi u stabilnom položaju za realizaciju tih planova. U prvom tromjesečju tekuće godine, sektor ISBD povećao je prihode za 6,6 % u odnosu na prošlu godinu, za što Ferraro kaže da je „veliko postignuće s obzirom na trenutačna previranja u svijetu.“
Dodao je: „Uspjeli smo postići povećanje volumena kredita za 11 % u odnosu na prošlu godinu, čime smo pokazali istinsku posvećenost pomaganju svojim klijentima, velikim tvrtkama te malim i srednjim poduzetnicima da nastave rasti, bez obzira na makrokontekst.“
No, sve se svodi na to kakvu prednost imaju klijenti. Uz razmišljanje na lokalnoj razini, banka svoje sposobnosti rabi da bi svojim klijentima omogućila uvid u situaciju na svjetskoj razini. „Najveća prednost koju nudimo svojim klijentima snaga je Grupe“, izjavio je Ferraro. „Kada banka djeluje kao grupa, tada možemo ponuditi pravu vrijednost.“