• Nema rezultata za traženu pretragu

Sačuvajte digitalnu sigurnost

Saznajte više o sigurnosti i zaštiti osobnih podataka na internetu te kako se zaštititi od najčešćih internetskih prijevara.

Doba digitalizacije

Digitalizacija je prožela gotovo svaki segment našeg života - svakog dana komuniciramo elektroničkom poštom i na društvenim mrežama, koristimo se bankarskim uslugama te kupujemo na internetu. Koristimo se mnogim prednostima modernih tehnologija, no pritom je važno prepoznati moguće zloupotrebe i zaštiti se od njih.

Sigurnost na internetu konstatno se unapređuje i poboljšava, ali i sami možete provesti mnogobrojne aktivnosti kako biste se zaštitili.

Zaštitite osobne podatke

Zaštitom osobnih podataka štitite se od moguće zloupotrebe.

  • Upoznajte se s osnovnim informacijama o obradi osobnih podataka.
  • Proučite pravila privatnosti prije nego što ostavite bilo kakav osobni podatak na internetu ili društvenim mrežama; dobro proučite za što točno dajete suglasnost ili privolu.
  • Ograničite informacije koje objavljujete na društvenim mrežama.

Više o zaštiti osobnih podataka potražite na https://azop.hr/

Spriječite krađu identiteta

Krađa identiteta može se dogoditi elektroničkom poštom (phishing), telefonskim pozivom (vishing) ili SMS porukom (smishing). To su najčešći napadi primjenom socijalnog inženjeringa - prevaranti će vas pokušati uvjeriti da s njima podijelite osobne, financijske ili sigurnosne podatke.

  • Oprezno pristupajte porukama koje dolaze od Banke - u slučaju sumnje obratite se Banci.
  • Ne odgovarajte na poruke elektroničke pošte u kojima se traže Vaši osobni podaci i podaci o platnim karticama. 
  • Ne otvarajte privitke ni poveznice u sumnjivim porukama elektroničke pošte (poveznice Vas žele usmjeriti na lažnu web-stranicu ili lažnu e-adresu elektroničke pošte radi prikupljanja osobnih i financijskih podataka).  

Kako prepoznati i zaštiti se od najčešćih financijskih prijevara saznajte na PBZ blogu.

Povećajte razinu sigurnosti lozinki

  • Upotrebljavajte složene i jedinstvene lozinke za različite račune.
  • Lozinke kojima pristupate na raznim web servisima i stranicama mijenjajte svakih nekoliko mjeseci.
  • Ne dijelite svoje lozinke s drugim osobama.
  • Upotrebljavajte sigurno računalo s antivirusnim programima koji štite Vaše podatke i lozinke.
  • Koristite se sigurnom internetskom vezom.

Sigurna internetska kupnja

  • Birajte pouzdane i poznate internetske trgovine (ne koristite se poveznicama dobivenima elektroničkom poštom ili na društvenim mrežama).
  • Istražite internetsku trgovinu s koje naručujete prvi put.
  • Plaćajte karticama samo kada ste uspostavili sigurnu internetsku vezu.
  • Ne šaljite podatke o kartici elektroničkom poštom ili s drugih servisa za komunikaciju (WhatsApp, Viber, Messenger, SMS...).
  • Kupnju obavljajte samo na internetskim mjestima sa sustavima za provjeru autentičnosti.

Saznajte više o sigurnoj internetskoj kupnji i pročitajte savjete za sigurnu kupnju.

Prijevare na društvenim mrežama

Jedna od vrsta socijalnog inženjeringa jest prijevara na društvenim mrežama kada napadač iskorištava Vaše osjećaje kako bi došao do podataka kojima će moći ukrasti Vaš novac. Ta vrsta prijevare nije nešto za što čujemo samo na televiziji, nego bi se moglo dogoditi svima nama!

Prevaranti Vam se na društvenim mrežama mogu javiti i zatražiti najprije financijsku potporu za plemenite svrhe, na primjer donacije za neku svrhu, a zatim Vas uvjeriti da im date korisničko ime i lozinku za internetsko bankarstvo kako bi ubrzali svoje transakcije i lako postigli svoje ciljeve. Ne vjerujte im! Ako to ne možete sami, zatražite pomoć!

Ta vrsta napada potpuno pogađa Vašu kibernetičku sigurnost, ali i Vašu osobnu i psihološku sferu.

Kako prepoznati komunikaciju koja ne dolazi od Banke?

Privredna banka Zagreb posvećuje posebnu pozornost sigurnosti Vaših transakcijskih računa i osobnih podataka primjenom najsuvremenijih tehnologija zaštite.

Sa svojim klijentima redovito kontaktira elektroničkom poštom ili telefonom, ali tim komunikacijskim kanalima NIKAD neće zatražiti:

  • podatke za pristup usluzi PBZ digitalnog bankarstva i autorizaciju
  • podatke o transakcijskom računu (broj računa, limit, stanje i dr.)
  • PIN za autentifikaciju korisnika kartice i autorizaciju platnih transakcija
  • provođenje platnih transakcija ili unos podataka vezanih za transakcijske račune i platne kartice iz aplikacija koje nisu službene aplikacije Banke
  • ponovnu autentifikaciju/autorizaciju potrebnu za nastavak korištenja blokiranih usluga digitalnog bankarstva ili transakcijskih računa.
VAŽNO!

U slučaju bilo kakve sumnje vezane za pristup usluzi PBZ digitalnog bankarstva ili ako primite elektroničku poruku sumnjivog sadržaja poslanu u ime Privredne banke Zagreb, molimo Vas da ne slijedite poveznice u takvim porukama i ne otvarate privitke ako ih poruke sadržavaju.

Svaku sumnju molimo prijavite:

  • na broj telefona 0800 365 365
  • na adresu elektroničke pošte  pbz365@pbz.hr
Informirajte se!

Informirajte se!


Više informacija o primjerima prijevara na internetu i savjete o tome  kako se zaštititi potražite na sljedećim stranicama:

PBZ blog

Sigurna online kupnja

PBZ Card

Hrvatska udruga banaka

Trebate pomoć?

Odgovorit ćemo na sva vaša pitanja

U svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva www.pbz.hr koristi kolačiće (cookies). Postavke kolačića možete kontrolirati i prilagođavati u vašem web pregledniku. Klikom na "Postavke kolačića" možete postaviti njihova ograničenja.