PBZ digitalno bankarstvo: sva pitanja
Kako vam možemo pomoći?
Potražite odgovore na svoja pitanja, a postojeći sadržaj kontinuirano ćemo nadopunjavati aktualnim temama.
Što je Korisnički broj?
Korisnički broj dodijeljuje se/uručuje se prilikom ugovaranja usluge PBZ digitalno bankarstvo u PBZ poslovnici, a omogućuje prijavu u internetsku aplikaciju s #withKEY mobilnim tokenom.
Korisnički broj pronađite:
- na početnom zaslonu internetske aplikacije, odabirom ikone s Osobnim podacima (Profil-Moji osobni podaci)
- unutar #withKEY mobilnog tokena.
Što je #withKEY?
Mobilni token #withKEY dio je mobilne aplikacije PBZ digitalnog bankarstva pomoću kojeg možete:
- pristupiti PBZ internetskom bankarstvu,
- autorizirati transakcije internetskog bankarstva,
- sigurno kupovati na internetu,
- pristupiti portalu e-Građani.
Pronađite #withKEY mobilni token na zaslonu prijave u mobilnu aplikaciju i unesite svoj PIN ili biometrijske podatke kako biste kreirali sigurnu jednokratnu zaporku.
Što je #withSIGN?
Ugovaranje proizvoda moguće je u potpunosti putem interneta pomoću kvalificiranog elektroničkog potpisa.
#withSIGN kvalificirani je elektronički potpis iste pravne vrijednosti kao i vlastoručni potpis. Zaštićen je lozinkom certifikata te je stoga potpuno siguran i može se koristiti za potpisivanje ugovora putem interneta za bankarske proizvode i usluge poput brzih pozajmica ili dnevne štednje #withSAVE.
Prednosti digitalnost potpisa #withSIGN:
- jednostavnije ugovaranje novih proizvoda i usluga bez odlaska u poslovnicu
- proces ugovaranja je u potpunosti digitalan, a pravne dokumente možete pročitati kada imate vremena i potpisati sigurnim digitalnim potpisom zaštićenim lozinkom
- bez papira
Aktivacija
#withSIGN digitalni potpis aktivirajte u izborniku Postavke - Prijava i sigurnost - #withSIGN. U istom izborniku možete promijeniti lozinku za svoj digitalni potpis (za promjenu je potrebno znati postojeću lozinku), a ako ste je zaboravili, slijedite korake za ponovno izdavanje certifikata.
Ažuriranje mobilne aplikacije
Kako bi nesmentano nastavili koristiti PBZ mobilno bankarstvo nakon nadogradnje usluge potrebno je preuzeti novu verziju aplikacije u trgovini aplikacija: App Store, Google Play Store ili Huawei AppGallery.
Aplikaciju mobilnog bankarstva nemojte brisati prilikom ažuriranja.
Provjerite dostupnost nove verzije aplikacije:
- upišite PBZ mobilno bankarstvo
- odaberite Ažuriraj
U slučaju da nova verzija mobilne aplikacije nije vidljiva na popisu aplikacija za ažuriranje, unutar trgovine upišite PBZ mobilno bankarstvo te provjerite dostupnost direktno klikom na ikonu aplikacije.
PIN mobilne aplikacije i biometrijsko skeniranje
Prijavu u mobilnu aplikaciju On-line bankarstva [PBZ digitalnog bankarstva] i autorizaciju transakcija možete provoditi koristeći:
- PIN
- biometrijsko skeniranje (otisak prsta ili skeniranje lica)
VAŽNO!
Važno je znati PIN svoje mobilne aplikacije!
- Čak i kada koristite biometrijske metode (otisak prsta ili skeniranje lica) za prijavu/autorizaciju transakcija.
-
Prijava PIN-om ponekad će vam biti potrebna nakon unaprjeđenja i ažuriranja mobilne aplikacije.
PRIJAVA I AUTORIZACIJA PIN-om
PIN inicijalno postavljate prilikom prve aktivacije mobilne aplikacije On-line bankarstva [PBZ digitalnog bankarstva], a može se promijeniti u bilo kojem trenutku u izborniku Postavke - Prijava i sigurnost (za promjenu PIN-a potrebno je znati trenutno važeći PIN mobilne aplikacije).
U slučaju da ste zaboravili PIN mobilne aplikacije potrebni su vam novi registracijski kodovi koje možete zatražiti u najbližoj PBZ poslovnici.
Korisni savjeti!
Kako kreirati siguran i pamtljiv PIN?
1. ne ponavljajte znamenke (npr. 111122) i ne koristite brojčane nizove (npr. 123456 ili 654321)
2. odaberite brojeve koji vam nešto znače
- npr. brojevi dresova omiljenih igrača, vaši sretni brojevi
- izbjegavajte koristiti brojeve poput vašeg datuma rođenja ili vama bliskih osoba do kojih drugi mogu lako doći ili ih imate objavljene na društvenim mrežama
Svoj PIN NIKADA ne dijelite drugima i nigdje ga ne zapisujte! Potražite više informacija o zaštiti vaših osobnih podataka na poveznici.
PRIJAVA I AUTORIZACIJA BIOMETRIJOM
Prijavu u mobilnu aplikaciju i autorizaciju transakcija možete provoditi i biometrijskim metodama*:
- otisak prsta, ili
- skeniranje lica
*biometrijska metoda ovisi o vrsti mobilnog uređaja na kojem je instalirana aplikacija PBZ mobilno bankarstvo.
Ako mobilni uređaj na kojem je instalirana mobilna aplikacija podržava biometrijsko skeniranje, a isto možete podesiti u izborniku Postavke - Prijava i sigurnost - Biometrijsko skeniranje.
Bez obzira koristite li biometrijsko skeniranje važno je znati i PIN svojeg mobilnog bankarstva!
Izdavanje novih kodova za aktivaciju
Zanima vas više?
Komunicirajmo putem chata
Za korištenje PBZ internetskog bankarstva potrebno je imati pristup internetu i koristiti sljedeće verzije internetskog preglednika:
- Google Chrome 4.0x (ili noviji)
- Mozilla Firefox 4.0x (ili noviji)
- Edge 1.0 (ili noviji)
Za korištenje PBZ mobilnog bankarstva potrebno je imati pristup internetu na mobilnom uređaju*, a uređaj treba raditi na jednom od sljedećih operativnih sustava:
- iOS: verzija 11 ili viša
- Android: verzija 6.0 ili viša.
Aplikacija ne podržava operativni sustav Windows.
* mobilna aplikacija dostupna je i za Huawei mobilne uređaje.
1. Metode autentifikacije za prijavu u mobilnu aplikaciju
U svoje mobilno bankarstvo možete se prijaviti koristeći:
- PIN koji ste odredili tijekom prve aktivacije mobilne aplikacije
- biometrijsku metodu: otisak prsta ili skeniranje lica (izbornik Postavke - Prijava i sigurnost - Biometrijsko skeniranje)
PIN možete u svakom trenutku promijeniti u izborniku Postavke - Prijava i Sigurnost - Promijeni PIN (za promjenu je potrebno znati trenutno važeći PIN).
U slučaju da ste zaboravili PIN svoje mobilne aplikacije potrebni su vam novi registracijski kodovi koje možete zatražiti u najbližoj PBZ poslovnici.
2. Može li više različitih korisnika upotrebljavati mobilnu aplikaciju PBZ digitalnog bankarstva na istom uređaju?
Na jednome mobilnom uređaju moguće je registrirati više korisnika.
3. U slučaju više registriranih korisnika na jednome mobilnom uređaju, mogu li svi korisnici aktivirati funkciju Otisak prsta za PBZ mobilno bankarstvo?
Iz sigurnosnih se razloga identifikacija otiskom prsta može aktivirati samo za jednog korisnika, a ostali korisnici mogu se prijaviti unosom PIN-a.
4. Može li se mobilna aplikacija PBZ digitalnog bankarstva ugovoriti za mobitel s inozemnim brojem?
Da, mobilna aplikacija se može ugovoriti i za mobile s inozemnim brojem.
5. Što u slučaju promjene broja mobitela, operatera ili pretplate?
U slučaju promjene broja mobitela, potrebno je izmijeniti podatke o broju mobitela u PBZ poslovnici. Ako se mijenja operater/pretplata, a ostaje isti broj mobitela i isti model mobitela, nije potrebno poduzimati nikakve akcije.
6. Što ako izgubim mobilni uređaj ili mi ga ukradu?
Gubitak ili krađu uređaja trebate prijaviti pozivom na besplatni telefon 0800 365 365 (za pozive iz inozemstva +385 1 4891 310) ili telefon PBZ Carda +385 1 4891 333.
7. Mogu li koristiti PBZ mobilno bankarstvo ako je moj mobitel neovlašteno izmijenjen i/ili modificiran („root“, „jailbreak“ ili druge preinake sustava)?
Možete, ali imajte na umu da pojedine značajke aplikacije možda neće funkcionirati.
8. Kamera mojeg mobilnog uređaja ne učitava QR kod prilikom autorizacije transakcije putem PBZ internetskog bankarstva.
Pokušajte približiti mobilni uređaj zaslonu računala ili povećajte sliku na zaslonu računala.
1. Kako funkcionira Pametna prijava?
Nakon prve prijave u PBZ internetsko bankarstvo prikazat će se ekran Pametna aktivacija. Aktivacijom ove opcije za prijavu više nije potrebno unositi Korisnički broj, već će vas sustav prepoznati pozdravnom porukom. Odabirom opcije Pošalji obavijest istovremeno na mobilni uređaj na kojem koristite aplikaciju PBZ mobilnog bankarstva dolazi automatska poruka Zahtjev za prijavu u PBZ aplikaciju. Otvorite automatsku poruku i unesite PIN/biometrijske podatke za PBZ mobilno bankarstvo.
1. Opcija Pokaži PIN
U mobilnoj aplikaciji, izborniku Kartice (klikom na ikonu sa simbolom kartice), pronađite PIN za sve debitne, charge i revolving kartice PBZ Grupe koje posjedujete.
Prikaz PIN-a putem mobilne aplikacije podržan je na mobilnim uređajima koji koriste sljedeće operativne sustave:
- Android: verzija 6.0. ili viša
- iOS: verzija 12 ili viša
- Huawei: Android 6 (Marshmallow) ili viši
Uz podržan operativni sustav mobilnog uređaja, potrebno je:
- uključiti opciju u izborniku Postavke – Prijava i sigurnost – Prikaz PIN-a kartice
- postaviti korisnika mobilne aplikacije kao Glavni korisnik (na ekranu prijave u mobilnu aplikaciju odabrati tri točkice u gornjem desnom kutu i odabrati opciju „Postavi IME kao glavnog korisnika“)
Opciju prikaza PIN-a za kartice PBZ grupe koje posjedujete možete isključiti u izborniku Postavke - Prijava i sigurnost - Prikaz PIN-a kartice.
U bilo kojem trenutku, u istom izborniku opciju prikaza PIN-a možete ponovo aktivirati.