Instant plaćanja i provjera primatelja plaćanja

Brže i sigurnije uz uslugu provjere primatelja plaćanja.

 

Dostupno od 5. listopada 2025. 

Sve banke u državama članicama europodručja, uključujući i hrvatske banke, obvezne su od 9. listopada 2025. omogućiti svojim klijentima instant plaćanja u eurima (zaprimanje i slanje instant kreditnih transfera).

Instant plaćanja omogućuju brz prijenos novčanih sredstava na račun primatelja u Hrvatskoj ili inozemstvu unutar SEPA europodručja:

  • u svega nekoliko sekundi
  • 24 dnevno, 365 dana u godini

Pri zadavanju platnog naloga korisnici imaju mogućnost odabrati instant ili redovno plaćanje, pri čemu je naknada za izvršenje platne usluge jednaka.

Podsjećamo, od 9. siječnja 2025. banke su obavezne prihvaćati  nacionalne i prekogranične SEPA kreditne transfere, dok od 9. listopada 2025. obveza postaje i njihovo slanje, čime instant plaćanja u eurima postaju univerzalno dostupna svim korisnicima i novi standard u bankarskom sustavu Republike Hrvatske.

Velik broj banaka u Hrvatskoj već je i prije regulatornih rokova omogućavao primanje i slanje nacionalnih i prekograničnih SEPA instant kreditnih transfera u euru, čime su građani i poduzetnici već mogli koristiti prednosti brzog i sigurnog izvršenja platnih transakcija.

 

 

Istodobno s potpunom dostupnošću instant plaćanja uvodi se i Usluga provjere primatelja plaćanja (Verification of Payee – VoP) kojom građani i poduzetnici dobivaju najvišu razinu brzine i sigurnosti u svakodnevnom poslovanju.

VoP omogućava platiteljima provjeru podudara li se ime i prezime ili naziv primatelja s vlasnikom IBAN-a prije slanja naloga na izvršenje. Sustav može vratiti jednu od mogućih informacija:

  • potpuno podudaranje – ime/naziv primatelja odgovara vlasniku IBAN-a,
  • djelomično podudaranje – platitelj dobiva informaciju o ispravnom nazivu primatelja,
  • bez podudaranja – uneseni podaci ne odgovaraju vlasniku IBAN-a,
  • nije moguće provesti provjeru – kada banka primatelja nije dostupna ili nalog ne ispunjava uvjete provjere

Na temelju dobivenog rezultata, platitelj sam odlučuje želi li nastaviti s plaćanjem ili odustati od autorizacije naloga.

 

Prednosti za građane i poduzetnike:

  • smanjuje se rizik od prijevara,
  • sprječavaju se pogrešno usmjerena plaćanja,
  • smanjuje se broj grešaka prilikom unosa podataka.

 

Važno je naglasiti da u Hrvatskoj već godinama postoji automatsko popunjavanje podataka primatelja plaćanja na temelju Jedinstvenog registra računa (JRR), koje klijentima značajno olakšava plaćanja prema domaćim poslovnim subjektima i smanjuje mogućnost pogreške. Nova usluga provjere primatelja plaćanja (VoP) nadograđuje postojeću praksu jer se primjenjuje šire – na sva domaća i prekogranična plaćanja u eurima, uključujući i fizičke osobe – te omogućuje dodatnu razinu sigurnosti u svakodnevnim transakcijama.

Muškarac u odijelu za laptopom.

Dodatne informacije


 

Potražite dodatne informacije na internetskim stranicama:

Trebate pomoć?

Odgovorit ćemo na sva vaša pitanja

Chat