Poticanje inovativnosti

Kako će umjetna inteligencija promijeniti bankarstvo

„Ne radi se o tome može li umjetna inteligencija promijeniti bankarstvo; već kako bi to trebala učiniti“, tvrdi Marco Ditta.

Rhiannon Edwards

02/04/2024

 

Rastom svojih mogućnosti umjetna inteligencija (AI) pomoći će grupi Intesa Sanpaolo na njezinu putu da postane istinski digitalna. Osim što pomaže unaprijediti poslovanje, umjetna inteligencija može transformirati mogućnosti banke.

Ovom se zadatku posvetio Marco Ditta, izvršni direktor i službenik za podatke grupe i umjetnu inteligenciju. „Najviše me uzbuđuje mogućnost rješavanja problema koji se nisu mogli riješiti prije nekoliko mjeseci”, kaže. „I to nisu rješenja namijenjena samo bankarima ili ovoj banci, već svim osobnim potrebama.”

AI: drugi mozak

U sklopu banke umjetna inteligencija već štedi novac i vrijeme. Zaista bi mogla postati savršen alat za djelatnike zbog sposobnosti obrade i sažimanja ogromne količine informacija.

U bankarstvu za poslovne subjekte rješenja umjetne inteligencije već pomažu voditeljima globalnih odnosa (GRM) povećati stopu konverzije ponuda za 70 %. „Umjetna inteligencija pomaže u obradi velike količine informacija, što je predstavljalo problem GRM-ovima”, kaže Ditta. „Sada imaju više vremena posvetiti se odnosu s klijentima.”

Na primjer, alat Lisa (eng. Linguistic Intelligence for Supervisory Awareness) čita i brzo obrađuje tisuće publikacija o nadzoru banaka.

Aptus.AI još je jedan alat koji se koristi. Aptus, koji je osmislila jedna talijanska tvrtka, stvara strojno čitljive verzije digitalnih dokumenata koji se mogu prilagoditi različitim vrstama tekstualnog sadržaja i tako omogućuje interaktivni pristup regulatornim podatcima, čime se štedi vrijeme i omogućuje pažljivije donošenje odluka.

Pravi AI alat za pravi posao

Iako je iznimno moćna, umjetna inteligencija nije univerzalno rješenje. Banka namjerava koristiti prave alate za pravi posao.

Ditta navodi primjer chatbotova za korisničku podršku grupe Intesa Sanpaolo, kojima umjetna inteligencija pomaže, ali ne upravlja u potpunosti njima. „Imamo veliku odgovornost pri korištenju umjetne inteligencije”, tvrdi. „Želimo osigurati najbolju moguću uslugu.”

Uvjerava nas da umjetna inteligencija nikada neće u potpunosti zamijeniti ljudske sposobnosti koje su temelj banke jer je ljudskost u samoj srži poslovanja grupe Intesa Sanpaolo. Umjesto toga, umjetna će inteligencija poboljšati mogućnosti radnika, a djelatnici će biti glavni pokretači poslovanja banke.

 

"Klijenti nam ostaju vjerni jer znaju da se mogu pouzdati u nas – u naša rješenja, naš način poslovanja i naše politike. To je prevladavajuće mišljenje u upravljačkim strukturama banke. "

Marco Ditta, izvršni direktor i službenik za podatke grupe i umjetnu inteligenciju, Intesa Sanpaolo

„Moramo uskladiti tehnologiju s vještinama osobe koja ju koristi. Profesionalnost i senzibilitet djelatnika i kolega koji koriste ovaj alat moraju biti na vrlo visokoj razini.” 

„Klijenti nam ostaju vjerni jer znaju da se mogu pouzdati u nas – u naša rješenja, naš način poslovanja i naše politike. To je prevladavajuće mišljenje u upravljačkim strukturama banke.”

Eksperimentiranje s umjetnom inteligencijom

Intesa Sanpaolo zajedno je sa svojim istraživačkim partnerima namijenila cijeli laboratorij za inovacije u razvoju i primjeni umjetne inteligencije. Laboratorij ne zanima za što je umjetna inteligencija trenutačno sposobna, već što bi mogla učiniti u budućnosti. Ondje je nastao Anti-Financial Crime Digital Hub, konzorcij koji je osnovan za potrebe suzbijanja digitalnoga financijskog kriminala.

Dosad je eksperimentiranjem s generativnom umjetnom inteligencijom utvrđeno 15 potencijalnih novih primjena tehnologije u sklopu banke. „Smatram da, čak i više od povećanja učinkovitosti, ova tehnologija može pružiti puno mogućnosti za poboljšanje rada svih zaposlenika banke,” kaže Ditta.

„Utjecaj je vidljiv u mnogim glavnim sektorima banke – od ljudskih potencijala i rukovodstva do pozadinskog ureda, pravne službe i sl.”, dodaje.

„Mislim da ćemo do kraja 2024. vidjeti prvo generativno rješenje umjetne inteligencije u proizvodnji.”

„Ujedno primjećujem mnogo preklapanja između onoga što radimo u financijskom sektoru i drugim sektorima gospodarstva, kao što su zdravstvo, javni sektor itd.”

Upravljanje rizikom umjetne inteligencije

Uz prednosti eksperimentiranja s umjetnom inteligencijom, banka naglašava i rizike. Intesa Sanpaolo upravlja rizikom u nekoliko smjerova.

Ponajprije se educiraju djelatnici. „Veliku pažnju posvećujemo tehničkim vještinama, naravno, radi upravljanja tehnologijom," kaže Ditta, „ali i podizanja svijesti o riziku korištenja umjetne inteligencije unutar banke.”

Intesa Sanpaolo uspostavila je snažna partnerstva s Googleom i Microsoftom kako bi osigurala neprekidno poboljšanje i osuvremenjivanje tehnologije. Naglasak je na svjesnom napredovanju tako da se rizik smanji maksimalno učinkovitim uvođenjem umjetne inteligencije na pravim mjestima i predvodništvom u primjeni umjetne inteligencije.

„Naravno, nitko ne može s potpunom sigurnošću predvidjeti što će se dogoditi s umjetnom inteligencijom u budućnosti," kaže Ditta, „ali želimo zajahati ovaj val evolucije.”

 

 

Podijelite članak

Više o temi

Kako banke izazivači mogu poslovati uz bok tradicionalnim financijama
Umjetna inteligencija trajno je i korisno rješenje
Održivost i digitalizacija: moćan spoj
Trebate pomoć?

Odgovorit ćemo na sva vaša pitanja

Chat