Općenito o usluzi
POGODNOSTI
Primjenom FINA e-računa možete svoje poslovanje učiniti efikasnijim:
- znatno smanjujete troškove obrade i isporuke računa
- brža naplata
- trenutačno dostavite račun bez gubitka računa na putu do primatelja
- možete automatski pripremiti naloge za plaćanje kupljenih roba i usluga zbog izravne povezanosti servisa s internetskim bankarstvom PBZCOM@NET
- kontrola plaćanja u bilo kojem trenutku
- uvodite potpunu automatizaciju procesa fakturiranja zbog mogućnosti povezivanja računovodstvenih sustava tvrtke sa sustavom e-Račun
- definitivno smanjujete troškove u svezi s otklanjanjem pogrešaka koje su moguće zbog ručnih aktivnosti u procesu slanja i zaprimanja računa
- računima možete dodavati priloge poput narudžbi, ugovora, otpremnica, dopisa, reklamnih materijala i slično
- jednostavan pristup podacima za plaćanje primateljima računa
- možete brzo pretražiti sve izlazne i ulazne račune
- sigurna e-Arhiva računa i priloga
Servis funkcionira na sljedeći način:
- pošiljatelj popunjava račun, potpisuje ga elektroničkim potpisom i šalje u sustav
- sustav zaprima račun, provjerava ga (elektronički potpis i prava) razvrstava i prosljeđuje primatelju
- istovremeno šalje obavijest pošiljatelju da je račun zaprimljen, a primatelju da je račun stigao
- Primatelj preuzima račun te vrši likvidaciju (prihvaća ga i plaća ili odbija)
Ako je primatelj računa korisnik banke sa kojom Fina ima ugovorni odnos, nalog za plaćanje se prosljeđuje u Banku gdje korisnika čeka spreman za plaćanje. Kada korisnik plati račun, pošiljatelju računa se automatski šalje obavijest o plaćanju računa i time je zaokružen cijeli ciklus koji završava plaćanjem.
FUNKCIONALNOSTI USLUGE
- Provjera registriranih primatelja: e-Račun mogu razmjenjivati samo registrirani korisnici.
- Kreiranje e-Računa.
- Grafička personalizacija računa: u e-Račun moguće je staviti logotip tvrtke pošiljatelja.
- Kontrola nad pravima rada na servisu: e-Račun može odobriti i potpisati jedino korisnik koji za to ima prava, odnosno koji je registriran u sustavu za obavljanje takvih radnji.
- Potpis e-Računa: svi e-Računi potpisuju se naprednim elektroničkim potpisom odnosno elektroničkim potpisom čime je zajamčena autentičnost i vjerodostojnost pošiljatelja računa te zaštićen integritet odnosno cjelovitost podataka u računu.
- Dodavanje priloga: uz e-Račun je moguće priložiti različite elektroničke dokumente poput popratnih dopisa, priloga, obrazaca, ugovora i ostalih dokumenata koji se prilažu računu kada se šalje u papirnatom obliku.
- Isporuka e-Računa.
- Zaprimanje e-Računa.
- Prihvat ili odbijanje e-Računa.
- Slanje obavijesti o plaćanju.
- Pretraživanje e-Računa: poslanih i primljenih računa.
- Automatsko kreiranje naloga za plaćanje.
- Povezivanje s internetskim bankarstvom PBZCOM@NET: servis omogućuje povezivanje e-Računa i platnog naloga za korisnike unutar internetskog bankarstva PBZCOM@NET.
- Dobivanje obavijesti o plaćanju: po izvršenom plaćanju, Banka automatizmom šalje povratnu obavijest u sustav e-Računa da je račun plaćen.
- Dobivanje obavijesti o greškama.
- Dobivanje obavijesti o sigurnoj isporuci.
- Dobivanje e-mail obavijesti o pristiglom računu.
ZAKONSKA REGULATIVA
Pored temeljenja na europskim regulativama i standardima EU (Direktiva vijeća 2010/45/EU; Direktiva vijeća 2014/55/EU; CEN Workshop), usluga je izrađena sukladno hrvatskom zakonodavstvu:
- Zakonu i Pravilniku o PDV-u;
- Zakonu o elektroničkom potpisu;
- Zakonu o elektroničkoj ispravi;
- Zakonu o elektroničkoj trgovini;
- Strategiji razvitka elektroničkog poslovanja u RH i Zakonu o računovodstvu.
SIGURNOST
Sigurnost korištenja usluge je zajamčena budući da se usluga temelji na PKI tehnologiji, sukladno x.509v3 standardu, što jamči visoku razinu sigurnosti i autentifikacije korisnika servisa, elektroničko potpisivanje računa te ovjeru vremenskim žigom.
KAKO POSTATI KORISNIK USLUGE
Korisnikom usluge postajete ispunjavanjem pristupnice u najbližem PBZ Sinergo desku. Pristupnicu možete preuzeti pod Dokumentacija.